تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

هیئتی برای تمام سنین در حاشیه شهر | انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان با تعزیه‌خوانی + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۶۲۲۲
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
هیئتی برای تمام سنین در حاشیه شهر | انتقال مفاهیم دینی به نوجوانان با تعزیه‌خوانی + فیلم
هیئت مریدان حضرت زینب(س)، محفلی در محله ثامن برای رشد تربیتی، فرهنگی و فکری کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است.

به گزارش شهرآرانیوز، این هیئت که در حاشیه شهر مشهد برپا شده در شب‌های دهه اول محرم تبدیل به محفلی برای گردهم آمدن خانوادگی ساکنان محله گلشهر شده است.

تصویربردار و تدوینگر: مهرداد الهی

بیش از ۲۰۰۰نفر زن و مرد و کودک، هر شب از ابتدای دهه اول محرم به این مراسم می‌آیند تا نمایش تعزیه خوانی که برنامه شاخص این هیئت است را به تماشا بنشینند و آنچه باعث جذابیت آن شده، ذوق و شوق کودکان و نوجوانانی است که جلوی این صحنه نمایش صف کشیده‌اند و بدون هیچ کلامی، ابتدا تا انتهایش را به نظاره می‌نشینند.

مسئول هیئت مریدان حضرت زینب (س) در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: سال تاسیس اولیه این هیئت به ۱۳۸۳ برمی‌گردد و سال بعد هم ثبت رسمی آن صورت گرفت.

سید محمد موسوی به برنامه‌های مختلف این هیئت در طول سال اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر برنامه‌های مذهبی مانند اجرای جشن در عید غدیر، نیمه شعبان، ولادت امام رضا (ع) و عزاداری در ایام ماه محرم و شهادت حضرت زهرا (س) و ...، فعالیت‌های جهادی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، کوهنوردی، فوتسال و شنا نیز داریم.

موسوی بیان کرد: هفت سال است در این محله و با این وسعت مراسم مختلف مذهبی را برگزار می‌کنیم. یکی از تصمیماتی که امسال برای اجرای ایام عزاداری محرم گرفتیم استفاده از هنر تعزیه خوانی، خوشنویسی و گروه سرود نوجوان و سخنرانی علمی با موضوعات خانواده، مهارت‌های زندگی و ارتباط با خود و معنویت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->